ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

baby_robotics_logo

BABY ROBOTICS

Το Baby Robotics είναι ένα διασκεδαστικό, βιωματικό εργαστήριο σχεδιασμένο ειδικά για να καλύψει τις αναπτυξιακές ανάγκες παιδιών ηλικίας 5-6 ετών, τα οποία έρχονται σε επαφή με τον κόσμο της ρομποτικής και του προγραμματισμού μέσα από τη χρήση απλών και εύχρηστων παιχνιδιών. Τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται, απευθύνονται αποκλειστικά σε αυτές τις ηλικίες ή προσαρμόζονται σε κατάλληλα δομημένα σενάρια με σαφείς γνωστικούς και μαθησιακούς στόχους που αφορούν διάφορα πεδία (Μαθηματικά, Γλώσσα, Τεχνολογίες, Προγραμματισμός, Φυσικές επιστήμες). Στην εξελικτική πορεία του εργαστηρίου, τα παιδιά ξεκινούν να πειραματίζονται με προγραμματιζόμενες συσκευές και απλές έννοιες προγραμματισμού και οδηγούνται ακόμα και στης χρήση βασικών κινητήρων και αισθητήρων αλλά και στην κατασκευή ρομπότ που μπορούν να κινούνται και να αλληλεπιδρούν με το περιβάλλον. Το εργαστήριο επικεντρώνεται στη μάθηση μέσω παιχνιδιού, ενθαρρύνοντας τα παιδιά να ανακαλύψουν και να πειραματιστούν μέσα σε ομαδοσυνεργατικό πλαίσιο.

Δυνατότητα συμμετοχής σε φεστιβάλ και διαγωνισμούς ρομποτικής.

Με την ολοκλήρωση του εργαστηρίου, το παιδί αναμένεται να έχει: 

  • βελτιώσει τη λεπτή κινητικότητα του καθώς και το συντονισμό χεριού-ματιού-νόησης
  • αποκτήσει γνώσεις των βασικών αρχών της ρομποτικής και προεννοιών προγραμματισμού
  • προσεγγίσει επιτυχώς έννοιες και διαδικασίες μαθηματικών (αρίθμηση, βασικές πράξεις, κατανόηση χώρου κ.α.)
  • ενισχύσει τη δημιουργικότητα και τη φαντασία του
  • ενισχύσει τις κοινωνικές δεξιότητές του και τους μηχανισμούς διαπραγμάτευσης και συνεργασίας
  • μάθει να διαχειρίζεται αποτελεσματικότερα τα συναισθήματά του
  • αναπτύξει δεξιότητες λογικής σκέψης και επίλυσης προβλημάτων
  • επιτύχει αύξηση της αυτοπεποίθησης μέσω της κατασκευής λειτουργικών έργων

Χρησιμοποιούμε την προσέγγιση της μάθησης μέσω παιχνιδιού (play-based learning), όπου τα παιδιά ανακαλύπτουν έννοιες μέσα από την εξερεύνηση και την αλληλεπίδραση με απλά εργαλεία ρομποτικής και κώδικα. Κατά το μεγαλύτερο μέρος και των 2 κύκλων του εργαστηρίου, αποφεύγεται η χρήση οθόνης και οι περισσότερες διαδικασίες προγραμματισμού βασίζονται σε κατάλληλα σχεδιασμένα περιβάλλοντα που απευθύνονται σε μικρές ηλικίες που βρίσκονται στη φάση της προανάγνωσης και προγραφής. 

Παιδιά ηλικίας 5-6 ετών που αγαπούν να κατασκευάζουν, να πειραματίζονται, να κατανοούν-εξηγούν φαινόμενα και να εμπλέκονται σε απλές διαδικασίες προγραμματισμού.

ΗΛΙΚΙΕΣ

5 – 6 ετών

Νήπια

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

Λειτουργία τμήματος: Ο αριθμός παιδιών ανά τμήμα δεν ξεπερνά τα 10. Τα παιδιά εργάζονται σε μικρές ομάδες

Εξοπλισμός: όλος ο απαιτούμενος εξοπλισμός για την διεξαγωγή των εργαστηρίων παρέχεται από εμάς. Τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται είναι: Bee-Bot, Sammy the Bot, ScratchJr, Octostudio, WeDo 

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ

1 συνάντηση/εβδομάδα.

Διάρθρωση προγράμματος σε 2 κύκλους:

  • Α  Κύκλος (Οκτώβριος-Ιανουάριος) 
  • Β Κύκλος (Φεβρουάριος-Μάιος)
wedo_2

JUNIOR ROBOTICS

Το εργαστήριο Junior Robotics είναι σχεδιασμένο για παιδιά 7-9 ετών που επιθυμούν να μάθουν περισσότερα για τη ρομποτική και τον προγραμματισμό. Στο πλαίσιο των εβδομαδιαίων συναντήσεων μας, τα παιδιά δημιουργούν τεχνολογικά ελεγχόμενες κατασκευές, είτε καθοδηγούμενα διακριτικά είτε με βάση την ελεύθερη φαντασία τους, χρησιμοποιώντας πιο εξελιγμένα υλικά και εργαλεία, και μαθαίνουν πώς να τα προγραμματίζουν ώστε να εκτελούν συγκεκριμένες εργασίες. Η λογική σκέψη και η επίλυση προβλημάτων ενθαρρύνονται σε κάθε βήμα, καθώς τα παιδιά εξερευνούν τον κόσμο της τεχνολογίας με τρόπο δημιουργικό, διερευνητικό και απόλυτα ενεργητικό.

  • Τα τμήματα Junior Robotics Επίπεδο 1 αφορούν αποκλειστικά παιδιά Α Δημοτικού ή εκέινα τα παιδιά της Β Δημοτικού που ξεκινούν τώρα το ταξίδι τους στην Ρομποτική
  • Τα τμήματα Junior Robotics Επίπεδο 2 αφορούν αποκλειστικά παιδιά Β Δημοτικού με ή χωρίς πρότερη εμπειρία στην Ρομποτική

 

Υπάρχει η δυνατότητα συμμετοχής σε φεστιβάλ και διαγωνισμούς ρομποτικής.

Με την ολοκλήρωση του εργαστηρίου, το παιδί αναμένεται να έχει: 

  • αποκτήσει γνώσεις σύνθεση πιο περίπλοκων αλγορίθμων και διαδικασιών προγραμματισμού 
  • ενισχύσει τη δημιουργικότητα και τη φαντασία του
  • ενισχύσει την κοινωνικότητά του
  • αναπτύξει δεξιότητες λογικής σκέψης και επίλυσης προβλημάτων
  • επιτύχει αύξηση της αυτοπεποίθησης μέσω της κατασκευής λειτουργικών έργων

Το εργαστήριο ακολουθεί τη μάθηση μέσω αυτοτελών έργων (project-based learning), επιτρέποντας στα παιδιά να δημιουργούν και να προγραμματίζουν λειτουργικές κατασκευές.

Ιδανικό για παιδιά Α-Β Δημοτικού που αγαπούν τις προκλήσεις και τη δημιουργία. Παιδιά που δείχνουν ενδιαφέρον για την τεχνολογία και την κατασκευή. 

ΗΛΙΚΙΕΣ

 6 – 8 ετών

Α-Β Δημοτικού

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

Λειτουργία τμήματος: Ο αριθμός παιδιών ανά τμήμα δεν ξεπερνά τα 10. Τα παιδιά εργάζονται σε ομάδες των 2 ατόμων με ένα κιτ ρομποτικής και 1 υπολογιστή έκαστη

Εξοπλισμός: όλος ο απαιτούμενος εξοπλισμός για την διεξαγωγή των εργαστηρίων παρέχεται από εμάς. Τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται είναι: Lego WeDo, Scratch 

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ

1 συνάντηση/εβδομάδα.

Διάρθρωση προγράμματος σε 2 κύκλους:

  • Α  Κύκλος (Οκτώβριος-Ιανουάριος) 
  • Β Κύκλος (Φεβρουάριος-Μάιος)
ev3_3

ADVANCED ROBOTICS

Το εργαστήριο Advanced Robotics είναι ένα εργαστήριο που εμβαθύνει στις αρχές της ρομποτικής και του προγραμματισμού για παιδιά 10-13 ετών. Οι μαθητές Στο πλαίσιο των εβδομαδιαίων συναντήσεων μας, τα παιδιά κατασκευάζουν πιο σύνθετα ρομπότ, προγραμματίζοντάς τα κατάλληλα ώστε να εκτελούν αυτόνομες εργασίες. Το εργαστήριο αυτό δίνει έμφαση στις διαδικασίες επίλυση πιο σύνθετων και απαιτητικών προβλημάτων και στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης, ενώ οι μαθητές ενθαρρύνονται να πειραματιστούν με διαφορετικές λύσεις και προσεγγίσεις.

  • Τα τμήματα Advanced Robotics Επίπεδο 1 αφορούν αποκλειστικά παιδιά Γ Δημοτικού ή εκέινα τα παιδιά της Δ Δημοτικού που ξεκινούν τώρα το ταξίδι τους στην Ρομποτική
  • Τα τμήματα Advanced Robotics Επίπεδο 2 αφορούν αποκλειστικά παιδιά Δ Δημοτικού με εμπειρια από την προηγούμενη χρονιά στο TALOS ή/και παιδιά Ε-ΣΤ Δημοτικου χωρίς πρότερη εμπειρία στην Ρομποτική

 

Υπάρχει δυνατότητα συμμετοχής σε φεστιβάλ και διαγωνισμούς ρομποτικής

Με την ολοκλήρωση του εργαστηρίου, το παιδί αναμένεται να έχει: 

  • αναπτύξει προχωρημένες δεξιότητες προγραμματισμού
  • αποκτήσει εμπειρία στην κατασκευή αυτόνομων ρομπότ
  • ενισχύσει την κριτική σκέψη του και αυτενέργεια
  • αναπτύξει δεξιότητες συνεργασίας και επίλυσης σύνθετων προβλημάτων

Το εργαστήριο βασίζεται στο μοντέλο διερευνητικής μάθησης (inquiry-based learning), ενθαρρύνοντας τα παιδιά να ανακαλύψουν λύσεις μέσα από πειραματισμό και δοκιμές.

Παιδιά ηλικίας 8+ ετών με ήδη βασικές γνώσεις στη ρομποτική, που θέλουν να εξερευνήσουν πιο περίπλοκες προκλήσεις.

ΗΛΙΚΙΕΣ

8 – 12 ετών

Γ-ΣΤ Δημοτικού

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

Λειτουργία τμήματος: Ο αριθμός παιδιών ανά τμήμα δεν ξεπερνά τα 10. Τα παιδιά εργάζονται σε ομάδες των 2 ατόμων με ένα κιτ ρομποτικής και 1 υπολογιστή έκαστη

Εξοπλισμός: όλος ο απαιτούμενος εξοπλισμός για την διεξαγωγή των εργαστηρίων παρέχεται από εμάς. Τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται είναι: Lego EV3 & Spike, Scratch

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ

1 συνάντηση/εβδομάδα.

Διάρθρωση προγράμματος σε 2 κύκλους:

  • Α  Κύκλος (Οκτώβριος-Ιανουάριος) 
  • Β Κύκλος (Φεβρουάριος-Μάιος)

Σε αυτό το εργαστήριο, σχεδιασμένο για παιδιά και εφήβους 12-17 ετών, οι συμμετέχοντες θα έρθουν σε ουσιαστική επαφή με τις βασικές αρχές και έννοιες του προγραμματισμού στην Python. Αντί να δημιουργούν πλήρη ψηφιακά παιχνίδια, θα μάθουν Python μέσα από ένα παιγνιώδες και βιωματικό περιβάλλον που προσομοιάζει τη λογική σχεδιασμού ψηφιακών παιχνιδιών.

Ξεκινώντας από τα βασικά, οι εκκολαπτόμενοι developers θα προχωρήσουν στην ανάπτυξη αλγορίθμων και εφαρμογών, κατανοώντας πώς να χειρίζονται δεδομένα και να σκέφτονται όπως ένας σύγχρονος προγραμματιστής. Αυτό το εργαστήριο προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία για ανάπτυξη σημαντικών δεξιοτήτων με θετικό αποτύπωμα για το μέλλον και για ενίσχυση προοπτικών για ενδεχόμενη καριέρα σε επαγγέλματα αιχμής. Μέσα από διαδραστικές διαδικασίες, οι μαθητές θα μάθουν πώς να εφαρμόζουν τις προγραμματιστικές αλληλεπιδράσεις της Python, χρησιμοποιώντας μια προσέγγιση που μοιάζει με την οικοδόμηση στοιχείων ενός παιχνιδιού.

Με την ολοκλήρωση του εργαστηρίου, το παιδί αναμένεται να έχει: 

  • Δεξιότητες στο σχεδιασμό 3D παιχνιδιών
  • Αλγοριθμική σκέψη
  • Δεξιότητες προγραμματισμού και scripting (Python)
  • Κατανόηση της ανάπτυξης χαρακτήρων και κόσμων
  • Δημιουργικότητα και επίλυση προβλημάτων

Χρησιμοποιείται η μέθοδος της επαναληπτικής σχεδίασης (iterative design), επιτρέποντας στα παιδιά και στους εφήβους που συμμετέχουν να αναπτύσσουν, να δοκιμάζουν και να βελτιώνουν τα παιχνίδια τους στο πλαίσιο μιας σχεδόν διαρκούς διαδικασίας τελειοποίησης του ψηφιακού προϊόντος.

Παιδιά που αγαπούν τον προγραμματισμό και τα βιντεοπαιχνίδια και θέλουν να μάθουν πώς να δημιουργούν τα δικά τους. Ιδανικό για όσους θέλουν να συνδυάσουν τη δημιουργικότητα με την τεχνολογία.

game design icon

GAMES PROGRAMMING

ΗΛΙΚΙΕΣ

11 – 16 ετών

ΣΤ Δημοτικού – Γυμνάσιο/Λύκειο

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

Λειτουργία τμήματος: Ο αριθμός παιδιών ανά τμήμα δεν ξεπερνά τα 10. Τα παιδιά εργάζονται ατομικά σε 1 υπολογιστή έκαστο

Εξοπλισμός: όλος ο απαιτούμενος εξοπλισμός για την διεξαγωγή των εργαστηρίων παρέχεται από εμάς. 

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ

1 συνάντηση/εβδομάδα.

Διάρθρωση προγράμματος σε 2 κύκλους:

  • Α  Κύκλος (Οκτώβριος-Ιανουάριος) 
  • Β Κύκλος (Φεβρουάριος-Μάιος)
kiklomata

MAKERS LAB

Το συγκεκριμένο εργαστήριο προσφέρει μια εισαγωγή στον συναρπαστικό κόσμο του Making, του 3D design/printing, του Internet of Things (IoT/Arduino) και κυρίως εισάγει τα παιδιά/τους εφήβους στη λογική του Design thinking καθώς απαιτεί επίλυση προβλημάτων μέσα από διαδικασίες σύλληψης ιδέας, σχεδιασης, παραγωγής, βελτιστοποίησης λύσης. Οι νεαροί makers μαθαίνουν βιωματικά πώς να υλοποιήσουν επιτυχώς μια ιδέα τους από και να τη μεταφέρουν από τη φαντασία τους στον…πραγματικό κόσμο σχεδιάζοντας κι εκτυπώνοντας τα δικά τους εξαρτήματα, χρησιμοποιώντας αισθητήρες και ενεργοποιητές για να δημιουργούν διασυνδεδεμένες συσκευές που μπορούν να αλληλεπιδρούν με το περιβάλλον. 

Το εργαστήριο αυτό στοχευει στην ενεργοποίησης της δημιουργικότητας και της περιέργειας μέσα από υλοποίηση πρωτοτύπων. Όλη η σχετική δραστηριότητα υποστηρίζεται από το micro-makerspace του TALOS που διαθέτει τα υλικά και τον εξοπλισμό για την υλοποίηση των σχετικών διαθεματικών και διερευνητικών δραστηριοτήτων που οδηγούν στην υλοποίηση και των πιο “τρελών” ιδεών και projects

 

Υπάρχει δυνατότητα συμμετοχής σε φεστιβάλ και διαγωνισμούς ρομποτικής

Με την ολοκλήρωση του εργαστηρίου, το παιδί αναμένεται να έχει: 

  • Δεξιότητες στον προγραμματισμό και την ηλεκτρονική
  • Δεξιότητες σχετικές με 3D σχεδίαση (CAD) και εκτύπωση
  • Κατανόηση του Internet of Things και των εφαρμογών του
  • Ικανότητα δημιουργίας συστημάτων με αισθητήρες και ενεργοποιητές
  • Βιωματική επαφή με διαδικασίες επίλυσης προβλήματος και Design thinking πρακτικές 

Το Design Thinking (Σχεδιαστική Σκέψη) αποτελεί τη μεθοδολογική βάση του εργαστηρίου και αποτελεί μια προσέγγιση επίλυσης προβλημάτων που συνδυάζει τη δημιουργικότητα και την αναλυτική σκέψη με στόχο την εύρεση καινοτόμων λύσεων σε πολύπλοκα προβλήματα. Η διαδικασία σχεδιαστικής σκέψης περιλαμβάνει πέντε σαφή βήματα: 

  1. Ανακάλυψη (Empathise): διαδικασία κατανόησης και ταύτισης με τις ανάγκες και τις εμπειρίες του χρήστη. Αυτό περιλαμβάνει τη συλλογή γνώσεων μέσω έρευνας και παρατήρησης και τη χρήση αυτών των γνώσεων για τον καθορισμό του προβλήματος ή της ευκαιρίας.
  2. Προσδιορισμός (Define) ή η διαδικασία σαφούς καθορισμού του προβλήματος ή της ευκαιρίας που πρέπει να αντιμετωπιστεί. Αυτό περιλαμβάνει τη βελτίωση της δήλωσης του προβλήματος και τον εντοπισμό των βασικών ενδιαφερομένων και των αναγκών τους.
  3. Ανάπτυξη (Conception) ή η διαδικασία δημιουργίας ενός ευρέως φάσματος ιδεών για πιθανές λύσεις στο πρόβλημα ή την ευκαιρία. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει brainstorming, σχεδιαση, δημιουργία πρωτοτύπων και άλλες τεχνικές για την τόνωση της δημιουργικότητας και τη δημιουργία ποικίλου φάσματος ιδεών.
  4. Πρωτοτυποποίηση (Prototype) ή η διαδικασία δημιουργίας ενός φυσικού ή ψηφιακού μοντέλου μιας λύσης για δοκιμή και βελτίωση. Η δημιουργία πρωτοτύπων επιτρέπει στους σχεδιαστές να πειραματιστούν με διαφορετικές ιδέες, να δουν πώς λειτουργούν στην πράξη και να εντοπίσουν τυχόν ζητήματα ή προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν.
  5. Δοκιμή (Testing) ή η διαδικασία αξιολόγησης της λύσης μέσω feedback από τους χρηστες και της ανάλυσης δεδομένων. Αυτό βοηθά τους σχεδιαστές να βελτιώσουν και να βελτιώσουν τη λύση τους πριν τη φέρουν στην αγορά.

Παιδιά και εφήβους που ενδιαφέρονται για την τεχνολογία, την ηλεκτρονική και τη μηχανική. Ιδανικό για όσους θέλουν να δημιουργήσουν πραγματικά έργα που αλληλεπιδρούν με τον φυσικό κόσμο.

ΗΛΙΚΙΕΣ

11 – 16 ετών

ΣΤ Δημοτικού – Γυμνάσιο/Λύκειο

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

Λειτουργία τμήματος: Ο αριθμός παιδιών ανά τμήμα δεν ξεπερνά τα 10. Τα παιδιά εργάζονται ατομικά σε 1 υπολογιστή έκαστο

Εξοπλισμός: όλος ο απαιτούμενος εξοπλισμός για την διεξαγωγή των εργαστηρίων παρέχεται από εμάς. 

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ

1 συνάντηση/εβδομάδα.

Διάρθρωση προγράμματος σε 2 κύκλους:

  • Α  Κύκλος (Οκτώβριος-Ιανουάριος) 
  • Β Κύκλος (Φεβρουάριος-Μάιος)
app-lab

APP LAB

Το App Lab δίνει την ευκαιρία στους εφήβους ηλικίας 13-17 ετών να δημιουργήσουν τις δικές τους εφαρμογές για κινητά χρησιμοποιώντας το εργαλείο MIT App Inventor. Οι μαθητές θα μάθουν τη διαδικασία της σχεδίασης, ανάπτυξης και προγραμματισμού εφαρμογών, κατανοώντας πώς να επιλύουν καθημερινά προβλήματα με την τεχνολογία. Αυτό το εργαστήριο ενισχύει τη δημιουργικότητα και τη λογική σκέψη.

Με την ολοκλήρωση του εργαστηρίου, το παιδί αναμένεται να έχει: 

  • Δεξιότητες στην ανάπτυξη εφαρμογών για φορητές συσκευές
  • Κατανόηση του UX (User Experience)
  • Ικανότητες προγραμματισμού και καινοτομίας
  • Εμπειρία στη δημιουργία λειτουργικών εφαρμογών

Προωθείται η σχεδιαστική σκέψη (design thinking) ώστε οι μαθητές να ενθαρρυνθούν στο να κατανοούν τις ανάγκες των χρηστών και να αναπτύσσουν λειτουργικές λύσεις.

Εφήβους που ενδιαφέρονται για την ανάπτυξη εφαρμογών και την τεχνολογία, και θέλουν να μάθουν πώς να δημιουργούν χρήσιμα εργαλεία για φορητές συσκευές.

ΗΛΙΚΙΕΣ

13 – 17 ετών

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

Λειτουργία τμήματος: Ο αριθμός παιδιών ανά τμήμα δεν ξεπερνά τα 8. Τα παιδιά εργάζονται ατομικά σε 1 υπολογιστή έκαστο

Εξοπλισμός: όλος ο απαιτούμενος εξοπλισμός για την διεξαγωγή των εργαστηρίων παρέχεται από εμάς. 

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ

1 συνάντηση/εβδομάδα.

Διάρθρωση προγράμματος σε 2 κύκλους:

  • Α  Κύκλος (Οκτώβριος-Ιανουάριος) 
  • Β Κύκλος (Φεβρουάριος-Μάιος)